onsdag 1 juni 2011

English Corner i skolan

Idag har det varit varmt hela dagen och blå himmel.

Jag visade mina svenska pengar i klassen idag. Alla blev imponerade av 500-lappen och jag berättade att vi till och med har 1000-lappar. :) (största i Kina är 100). Dom kände faktiskt igen Nils Holgersson som finns på 20-lapparna. Kul!

Vi i korridoren fick vara med inne i köket i en av restaurangerna, och se på när dom lagade mat. Det var roligt att se, och den som ville fick även prova på att laga lite mat. Vi fick äta maten efteråt och den var god. Det tog mer än tre timmar totalt.

På lunchen idag blev jag stoppad av en tjej som undrade om jag hade lust att komma till English Corner på kvällen. Det är ett gäng elever som träffas en gång i veckan och bara pratar engelska med varandra. Jag tackade ja och gick dit. Först fick jag presentera mig inför alla och sen delades vi in i grupper och skulle prata om något speciellt ämne. Jag kommer inte ihåg vad det var för ämne faktiskt, för vi pratade mest om mig. Alla tjejer satt i en ring runt mig och ställde frågor. :) Det var ändå ganska roligt, men jag tror inte jag behöver gå dit igen. Om dom inte byter namn till Swedish Corner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar