torsdag 30 juni 2011

Middag med Sabrina

Idag åt jag middag med Sabrina. Egentligen skulle Sara också följa med men hon fick förhinder. Jag hade inte märkt tidigare att Sabrina var blyg, när hon och Sara är tillsammans så är hon väldigt pratsam och så. Nu var hon dock extremt blyg och såg väldigt nervös ut. Det var svårt att hitta nåt att prata om, så det blev lite ansträngt. Jag var inte heller speciellt hungrig så det mesta av maten tog jag tillbaks till rummet. Jag kan nog äta det senare.

I Kina är det tydligen väldigt vanligt att man tar med överbliven mat hem från restaurangen. Jag ser det varje gång jag äter ute. När man ätit klart kommer servitrisen med ett antal plastburkar och lastar i maten som blev kvar och packar i en påse så man kan bära hem det. Bra grej faktiskt, det borde man göra i Sverige också om man inte orkar äta upp. Man har ju ändå köpt maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar