fredag 1 juli 2011

Pingis-försök

Jag och Neal tänkte spela pingis idag, men dom stängde sporthallen när vi spelat i ca 10 minuter. Jag fattar inte riktigt deras öppettider. Dom verkar ha stängt mellan 14-16 varje dag, och då är hallen helt tom.

Neal är den arga sorten, han hittar alltid nåt att klaga på och han verkar inte trivas. Han har bott i Kina i fyra år eller så och har även haft en flickvän i Kina ganska länge. Dom är dock inte tillsammans längre och tydligen så är dom osams också. Jag orkade knappt lyssna på allt gnäll.

Det är många utlänningar som bor mer eller mindre permanent i Kina, och undervisar i engelska. På min skola finns en skotte och en amerikan och jag har även träffat en till amerikan och en kanadensare som verkar vara här nån gång ibland bara. Trevliga människor allihop faktiskt (minus gnället från skotten :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar