onsdag 27 juli 2011

Fiskebutik i Peking

Jag hittade en fiskebutik idag, som enligt dom själva ska vara Kinas största. Det tror jag inte på, men det var kul att ha varit inne i en riktig fiskebutik. Det finns i och för sig ganska många såna lite här och var, men dom är jättesmå och har bara lite metspön och flöten osv. Den här hade alla sorters rullar och sånt som man brukar se i en svensk sportfiskebutik. Jag hittade en haspelrulle för 12 kronor som såg riktigt skaplig ut. Jag köpte inget, men planerar att åka tillbaks senare.

Dessutom var jag inne i några cykelbutiker. Giant har många butiker här, och jag blir lika sugen varje gång. Man kan få en helt okay mountainbike, Giant eller GT, för ca 1000 kronor och uppåt. En jättevärsting för ca 6000. Jag lär köpa nånting med mig när jag åker tillbaks till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar