måndag 29 augusti 2011

Kompis på besök

Min kompis Johan ska komma på besök snart! Det har varit bestämt ett tag nu redan. Han har redan ordnat med visum och grejer men inte bokat nån biljett än, men han tänkte komma inom några veckor om det dyker upp någon billig flygbiljett. Den slashasen har ändå inget vettigt att göra om dagarna, eller hur Johan? ;)

Det ska bli kul att träffa en gammal kompis... jag har inte så många kompisar här och det ska bli skönt att prata svenska lite för en gångs skull. Jag pratar ju bara engelska här annars, och lite kinesiska på lektionerna förhoppningsvis :) Jag har märkt att svenskan försämrats lite, för när jag pratar i telefon med svenskar så brukar jag säga "Yeah" osv istället för "Ja". Konstigt, lite Dolph-varning på den.

Önskelista:
  • Marabou Helnöt och/eller Schweizernöt
  • Ahlgrens Bilar
  • Svenskt bröd, smör och falukorv och senap! (fixa kylbox och ta på planet!)
  • Lite svenska tidningar vore nice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar