tisdag 30 augusti 2011

Lite skönare ute nu

Just nu är det drygt 30 grader ute men jag har sett att det ska bli svalare mot slutet av veckan. Hösten är jäkligt fin i Peking, men den börjar ganska sent. Det är hyfsat varmt fram till oktober tror jag, och efter oktober-lovet så börjar det bli svalare.

Jag gillar värme men det är inte roligt att svettas, vilket jag lätt gör... så om det är över 30 vill jag helst inte göra något ansträngande, men det är väldigt skönt att vara ute och bara ta det lugnt. Flera gånger har vi spelat pingis när det varit 35 eller mer och givetvis finns det ingen ac i hallen, så efter en halvtimme är min t-shirt ganska blöt. :) då är skönt att komma tillbaks till mitt hotellrum som har ac och bara sitta där och vila ett tag i kalluften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar