fredag 2 september 2011

Lite nya kläder

Jag har varit och handlat nya t-shirts idag, dom gamla såg lite gamla och slitna ut, vilket nog beror på att jag handtvättar alla mina kläder och jag är nog inte så jäkla duktig på det. Jag borde ta med alla kläder till nåt tvätteri som har tvättmaskin. Det finns iofs ett sånt på skolans område här, men jag tycker det är lite pinsamt att gå dit med alla mina kalsonger osv. Fast det tycker nog inte dom så det kvittar väl. Det kostar i alla fall 4 RMB att tvätta en påse med kläder där och det är nog lätt värt...

Nya t-shirts blev det i alla fall och givetvis fick jag pruta ganska länge innan det kom ner i acceptabla 20 RMB per styck. Man får vara försiktig med kvaliten bara.. när man tycker man fått ett bra pris måste man även börja "pruta upp" kvaliten, för det man får är inte samma som det dom visar. :) Man måste packa upp alla påsar och sen klaga på att det är fel kvalitet innan man får rätt kvalitet... Lite jobbigt men vad gör man inte för att få köpa t-shirts billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar