måndag 9 maj 2011

Billig mat

Det verkar finnas väldigt många restauranger på skolans område. Det ligger en stor precis mitt emot hotellet. Det påminner om en stor skolmatsal, och maten är väldigt billig. Jag har ätit för mellan 1,50 och 2,50 RMB per måltid. Maten är inte speciellt god faktiskt, men jag blir mätt i alla fall. Fördelen med det här stället är att all mat redan är färdiglagad så jag behöver bara peka på det jag vill ha.

Jag vågar inte riktigt gå in i någon "riktig" restaurang än. Det känns även lite trist att vara ensam hela tiden, och jag har aldrig varit särskilt förtjust i att sitta och äta ensam på restaurang. Jag får det hellre avklarat så snabbt och effektivt som möjligt och går sedan därifrån.

Ett par gånger när jag suttit och ätit har andra studenter kommit fram till mig för att prata. Dom är trevliga och vill väl mest träna sin engelska. En var dock lite extra jobbig för han insisterade på att vi två skulle resa runt ihop. Jag sa att jag var ganska upptagen hela tiden och att jag inte kunde bestämma något just nu... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar