fredag 6 maj 2011

En lugn dag på hotellet

Idag har jag inte gjort nånting i princip. Mest varit inne på hotellrummet och kollat på tv. Jag har kollat igenom mina läroböcker också men det känns som att det inte är nån idé att börja innan första lektionen. Jag misstänker att det kan vara bra att få lite handledning så jag inte gör på fel sätt. :)

Jag åt lunch på restaurangen som ligger precis utanför hotellet, för där är all mat färdig och man kan peka på det man vill ha. Billigt som tusan också, jag åt för 2 spänn idag!

Området som skolan ligger i känns lite ghetto-aktigt. Jag tog en liten promenad utanför skolan förut efter lunchen, och det är smutsigt och slitet överallt tycker jag. Folk stirrar också ganska mycket på mig. Jag börjar fundera på vad jag ska göra om dagarna egentligen. Hoppas skolan kommer igång ordentligt snart.

Hotellet är ganska bra för övrigt. Jag har ett rum för mig själv. Först frågade dom om jag ville dela med någon men det ville jag verkligen inte. 1500 RMB per månad kommer jag få betala vilket väl är rätt överkomligt faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar