lördag 14 maj 2011

Värmen börjar komma till Peking

Formel 1 på tv idag, det gillar jag.

Jag åt för 3 kronor på restaurangen, nytt rekord. Fast det jag trodde var kyckling var visst tofu istället.

Det har varit ganska varmt idag, kanske 17-18 grader. Hoppas våren är här! Jag var ute och gick en sväng, kanske en timme. Husen häromkring är som jag nämnt tidigare i ganska så dåligt skick och folk stirrar på mig hela tiden. Inget bra område har jag en känsla av, men det var väl därför min skolavgift var lägre än det brukar vara på andra universitet närmare centrum.

45 tecken ska jag kunna nu. Jag tror dom flesta sitter för tillfället, men jag har en förmåga att glömma bort dom ganska snabbt så jag får nog repetera väldigt mycket för att dom ska fastna ordentligt. Det är väldigt bra att klassen är liten. Jag är inte den som brukar vara aktiv och prata i klassen men eftersom vi bara är tre stycken så har jag ju liksom inget val. Läraren ger mig mycket uppmärksamhet och jag får chansen att träna väldigt mycket. Det är svårt ibland och ett par av lärarna har ett ganska otåligt sätt att undervisa på så det är lätt att bli stressad när inte uttalet sitter perfekt och dom klagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar