måndag 30 maj 2011

Nu har jag köpt cykel

Idag spelade jag badminton och pingis med folket i korridoren. Dom flesta är ganska duktiga, men givetvis krossade jag alla i pingis.

Jag kom över en gammal cykel idag också. Det är bra, så jag kan cykla omkring lite i närområdet. Jag vet inte om jag vågar parkera den utomhus vid tex tunnelbanan. Fast det kostar bara 1 spänn att åka buss så jag tror nog inte jag kommer cykla så mycket.

Jag har lärt mig vilka bussar jag kan åka med. Det finns tre tunnelbanestationer i närheten som alla ligger ungefär lika långt bort. Och det går flera olika bussar till dessa olika stationer. Jag brukar ta den som kommer först helt enkelt, för det spelar ju ingen roll vilken tunnelbanestation jag åker från. När jag kommer hem brukar jag alltid stanna vid den första av de tre stationerna för därifrån är det något närmare, och framför allt bättre väg att gå. Av nån anledning så brukar jag alltid åka buss till tunnelbanan men gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar