onsdag 25 maj 2011

Billig middag med dom japanska tjejerna

Jag satt på internetcaféet i tre timmar idag efter lunchen. Där träffade jag en lärare från skolan, som kunde prata bra engelska. Han tyckte vi borde träffas någon dag och äta middag, och jag fick hans telefonnummer. Det var ganska roligt när jag frågade vad han hette, han sa "You can call me Buddha".

På kvällen åt jag middag med dom fyra japanska tjejerna. Dom var ganska roliga. Ingen kunde prata speciellt bra engelska, utan först brukade dom diskutera livligt med varandra för att sen komma fram med ett gemensamt svar på engelska till mig. Som jag ibland nästan förstod. Det var i alla fall ganska roligt, och vi kom överens om att spela badminton ihop i morrn. Maten kostade 25 spänn för alla fem personer, och det var dessutom riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar